Det kan være svært at holde ens elever interesserde i de naturfagelige emner, men det kan blive specielt svært, når undervisningen drejer sig om magnetisme. Så hvis man har problemer med at få magnetisme til at lyde spændende, så skal man bare læse videre lige her.

forskningsudstyr

Involver eleverne

Hvis man gerne vil have, at ens elever skal være interesserede i undervisningen, så skal man huske at involvere eleverne i undervisningen. Så i stedet for at have en timelang præsentation mens eleverne bare sidder ned og tager noter, så burde man prøve noget andet. Man kunne altid forberede nogle eksperimenter for eleverne, så de kan være mere involveret i undervisning. Når eleverne selv står og eksperimenter med magnetisme, så føler de også, at de får meget mere ud af undervisningen. Ellers så kan man jo bare spørge eleverne, hvordan de vil arbejde med magnetisme.

Hav et udvalg af magneter

Når man skal arbejde med med magneter i undervisningen, så er det vigtigt at man har et stort udvalg af magneter klar til at bruge. Hvis man er usikker på ens nuværende magnet kollektion, så burde man prøve https://larko.dk/. Med et større udvalg af magneter så kan eleverne også lave flere eksperimenter og dermed få meget mere ud af undervisningen. Og så bliver det heller ikke kedeligt for en selv, for så skal man ikke altid lave de samme eksperimenter igen og igen. Så sørg for at man har et stort udvalg af magneter.

børn skole

Sådan burde man evaluere eleverne

Normalt efter man er færdig med et undervisningsforløb, så skal eleverne evalueres på den ene eller en anden måde. Der er flere måder at evaluere ens elever, men det behøver ikke altid at være en laboratorierapport, eller en stil. Når man jo alligevel laver en del eksperimenter, så kunne man bede elever om at lave en video. Videoen viser et eller flere eksperimenter, mens eleverne så skal forklare, hvad der foregår i eksperimentet. Bagefter burde eleverne selv evaluere deres eksperiment, hvad kunne gøres bedre og hvad blev gjort ligesom det skulle. Med disse 3 tips, skal man nok få eleverne involveret.